Kody statusu SMTP
Jakie są kody statusu SMTP? Co oznaczają statusy wysłania maili? Jakie są błędy wysyłki poczty i jak mogę je rozwiązać?
Wysyłanie poczty jest bardzo proste. W normalnych warunkach program wysyła pocztę bez szczególnych komunikatów. » zobacz jakJeśli wystąpią problemy, pojawi się jeden lub kilka komunikatów. Komunikat składa się z dwóch elementów: kodu status oraz konkretnego opisu.
Kody z przedziału 400-599 oznaczają błąd sygnalizowany przez serwer pocztowy. Takie błędy najczęściej związane są z nieprawidłową konfiguracją konta pocztowego w programie.
Typowe kody związane z błędami mogą być następujące:
501, 502, 503, 504 : Program nie może znaleźć wspólnego języka z serwerem poczty. Zgłoś ten błąd naszej pomocy technicznej.
521, 523, 530, 534, 535, 538 : Źle skonfigurowałeś konto pocztowe. Sprawdź ustawienia. Skontaktuj się ze swoim dostawcą usługi, aby dowiedzieć się, gdzie robisz błąd.
550, 551, 552, 553, 554, 556 : Problem ze skrzyną pocztową. Skontaktuj się ze swoim dostawcą usługi, aby dowiedzieć się, czy żądana skrzynka jest dostępna.
Pamiętaj, że możemy pomóc z konfiguracją programu tylko wtedy, jeśli znasz poprawne dane do logowania, adres serwera, port i żądany protokół. Jeśli nie masz tych informacji, skontaktuj się najpierw ze swoim dostawcą usługi.