Obsługa magazynu
Jak działa obsługa magazynu w Pakiecie JZK 365?
Stany magazynowe w aplikacjach Pakietu JZK 365 są obsługiwane całkowicie automagicznie. Aplikacja rozpoznaje rodzaj dokumentu oraz wykonywaną czynność. Na przykład dodanie pozycji z magazynu do faktury sprzedażowej albo zlecenia serwisowego spowoduje zapisanie ujemnego ruchu magazynowego. Dodanie tej samej pozycji do faktury zakupowej spowoduje zapisanie dodatniego ruchu magazynowego.Powiązanie z magazynem wpływa tylko i wyłącznie na ilość towaru dostępną do sprzedaży lub wydania. Nie są aktualizowane żadne inne pola, na przykład cena sprzedaży.
W przypadku dokumentów pochodnych stany magazynowe nigdy nie są ściągane po raz drugi. Jeśli fakturujesz zlecenie warsztatowe, powiązanie z magazynem zostanie zachowane, ale ta faktura nie ściągnie stanów magazynowych.
Edycja dokumentu aktualizuje zawsze stany magazynowe. Jeśli wstawiłeś do zlecenia warsztatowego 1 sztukę danego towaru, zostanie zapisany ruch -1 z odniesieniem do zlecenia. Jeśli zafakturujesz to zlecenie, a następnie zmienisz w fakturze ilość na 2, zostanie zapisany kolejny ruch -1 z odniesieniem do faktury. Oryginalne zlecenie nie zostanie zmienione.
Przyporządkowanie pozycji dokumentu do magazynu widoczne jest w oknie edycji pozycji faktury:
Widać tutaj, że ta pozycja dokumentu jest przyporządkowana do towaru w magazynie.
Możesz kliknąć link z GUID magazynu, aby usunąć to przyporządkowanie:
Po usunięciu przyporządkowania zmiany w tej pozycji nie będą powodowały rejestrowania ruchów magazynowych.
W przypadku dokumentów wystawianych w poprzednich wersjach aplikacji przyporządkowanie nie jest ustawione. Możesz je ustawić ręcznie. » zobacz jak