Reklamacja
Jak obsługiwać zgłoszenie reklamacyjne? Jak wprowadzać reklamacje od klientów? Jak utworzyć nową reklamację?
Czasami klient może zgłosić reklamację dotyczącą towaru, który zakupił wcześniej. Również usługi mogą podlegać procesowi reklamacyjnemu. Aby profesjonalnie przygotować takie zgłoszenie reklamacyjne, warto skorzystać z systemu Firma 365.Aby rozpocząć proces przygotowania zgłoszenia, uruchom moduł Reklamacje. Następnie wybierz opcję Zgłoszenie do faktury. Wybierz fakturę, do której zgłoszona jest reklamacja, a następnie pozycję na tej fakturze, która jest przedmiotem reklamacji.
Po tych czynnościach pojawi się okno zgłoszenia reklamacyjnego. Dane z wybranej faktury zostaną automatycznie wstawione do zgłoszenia:
Pamiętaj, aby nie wypełniać pola z numerem zgłoszenia reklamacyjnego. Numer ten zostanie nadany automatycznie po zaakceptowaniu zgłoszenia.
Kolejnym krokiem jest przejście na zakładkę Reklamacja. Tutaj uzupełnij potrzebne dane, na przykład tak, jak na poniższym obrazku:
Następnie przejdź na zakładkę Wizualizacja. Na tej zakładce sprawdź, czy wszystko zostało wprowadzone prawidłowo:
Jeżeli wszystkie informacje są prawidłowe, wróć na pierwszą zakładkę i naciśnij przycisk Gotowe. W ten sposób zgłoszenie reklamacyjne zostanie zapisane w systemie.
Pamiętaj, że przyjęta reklamacja wymaga dalszego procesu załatwienia. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem. » dowiedz się więcej