Załatwienie reklamacji
Jak przyjąć zgłoszenie reklamacyjne? Jak wprowadzić reklamację od klienta? W jaki sposób obsługiwać zgłoszenie reklamacyjne i w jaki sposób wprowadzać reklamacje od klientów?
W każdym przedsiębiorstwie, które sprzedaje produkty lub usługi, istnieje możliwość zgłoszenia reklamacji przez klienta. Reklamacja taka dotyczy towaru lub usługi, które zostały nabyte przez klienta, ale nie spełniają jego oczekiwań. Proces ten wymaga od nas odpowiedniego przygotowania oraz wiedzy, jak prawidłowo przeprowadzić całą procedurę. » zobacz jakRealizacja procesu reklamacyjnego nie jest jednak prostym zadaniem. Wymaga ona przeprowadzenia rzetelnej ekspertyzy technicznej, uzyskania decyzji producenta na temat ewentualnej wymiany produktu lub naprawy, a także wymaga dokonania szeregów innych działań.
Gdy uzyskasz wszystkie potrzebne informacje dotyczące reklamacji, przystąp do edycji zgłoszenia. Przejdź na zakładkę Załatwienie i tam uzupełnij wszystkie niezbędne dane, na przykład tak, jak to zrobiono poniżej:
Ważne jest, aby na tej zakładce wprowadzić informacje o kosztach związanych z obsługą reklamacji. Dzięki temu będziesz mógł monitorować wydatki związane z procesem obsługi reklamacji, co pozwoli Ci na optymalizację kosztów w przyszłości.
Następnie przejdź do zakładki Wizualizacja. Tutaj sprawdź, czy wszystko zostało prawidłowo wprowadzone i czy zgłoszenie jest kompletne:
W dolnej części strony z reklamacją znajduje się informacja o jej załatwieniu. Treść tej informacji zależy od sposobu, w jaki reklamacja została rozwiązana.
Jeżeli wszystko jest poprawne, wróć do pierwszej zakładki i naciśnij przycisk oznaczony jako Gotowe. Teraz zgłoszenie reklamacyjne jest załatwione i możesz przystąpić do obsługi kolejnych zgłoszeń.